all4hotels favicon
Add Listing
Sign In

 

EUR
Search

You have no bookmark.

Τμηματοποίηση οργάνωσης και λειτουργίας ξενοδοχείου: Πως γίνεται;

organosi

Η οργάνωση και λειτουργία ξενοδοχείου είναι μία απαιτητική δεξιότητα που προβληματίζει ακόμα και τα πιο έμπειρα στελέχη στο χώρο των ξενοδοχείων.
Μία καίρια στρατηγική της οργάνωσης, διοίκησης και λειτουργίας του ξενοδοχείου είναι αυτή της τμηματοποίησής της.

Όπως και σε κάθε άλλη επιχείρηση, έτσι και στα ξενοδοχεία, το οργανόγραμμα έχει πολύ κρίσιμη θέση στο «στήσιμο» της λειτουργίας. Πολύ περισσότερο στα καταλύματα διότι χρειάζεται να υπάρχει διαχωρισμός των θέσεων και των διαδικασιών έτσι ώστε να επιτυγχάνεται, στο βέλτιστο δυνατό, ο σκοπός της άριστης εξυπηρέτησης του πελάτη.

Το ξενοδοχείο μπορεί να χωριστεί σε τμήματα ανάλογα με τον τρόπο λειτουργίας του.

Πιο συγκεκριμένα, η τμηματοποίηση της οργάνωσης και λειτουργίας του ξενοδοχείου μπορεί να γίνει στηριζόμενοι στην αλληλεπίδραση με τους πελάτες ή/και, τη διοικητική ιεραρχία ή/και, τη λειτουργία των τμημάτων ή/και, τα κέντρα εσόδων και κόστους.

Αναλυτικότερα,
1. Αλληλεπίδραση με τους πελάτες: Η τμηματοποίηση γίνεται με βάση ποια τμήματα και προσωπικό έρχονται σε άμεση και έμμεση επαφή με τον πελάτη. Διαφορετικά εννοούμε, τα τμήματα όπως η υποδοχή, το μπαρ και το εστιατόριο που έχουν άμεση επαφή και τα τμήματα των κρατήσεων, του λογιστηρίου και συντήρησης που έχουν ελάχιστη ή καθόλου επαφή με τον πελάτη.

2. Διοικητική ιεραρχία: Αυτή απεικονίζεται στο οργανόγραμμα του ξενοδοχείου. Χρησιμοποιείτε ως «μπούσουλας» για το ποιες διαδικασίες εκτελεί ποιος και γίνεται κατανοητή η γραμμή διοίκησης τόσο για κάθε υπάλληλο του ξενοδοχείου όσο και για κάθε προϊστάμενο τμήματος.

3. Λειτουργία τμημάτων: Ο προσδιορισμός των τμημάτων βασίζεται, κατά κύριο λόγο, στις επιτελούμενες λειτουργίες κάθε τμήματος και όχι τόσο στο προσωπικό, όπως στη πρώτη περίπτωση.

4. Κέντρα εσόδων και μη εσόδων: Ο διαχωρισμός αυτός γίνεται βάση του κόστους. Δηλαδή τμήματα που δεν έχουν άμεσο κέρδος, όπως το τμήμα μάρκετινγκ, το λογιστήριο, το τμήμα συντήρησης και ασφάλειας σε σχέση με τα τμήματα άμεσου κέρδους όπως είναι τα επισιτιστικά, το πάρκινγκ, το τμήμα υποδοχής και εξυπηρέτησης πελατών.

Το άρθρο υπογράφει η ομάδα της Touristhings.gr

 

Reset Your Password